JOM RAMAI2 FOLLOW....

Ads

Cerita keluarga kami....

My photo
kami sebuah keluarga yg bahagia sangat terutama dengan kehadiran Buah Hati kami yg kami tunggu selama ini.. Harapan Ayah & Ummi..moga Farish jadi anak yg berguna & berjaya di masa hadapan..& menjadi Anak yg Soleh..Insya Allah.

Thursday, August 12, 2010

Menyambut puasa ngan makan lemang...sedapppppp

mesti cam gempak jer nampak lemang nie kan...
dah raya ker...heheheheheh...
nie lah cara kami 1 keluarga sambut ramadhan..
cam nk raya jer...
mmg kebanyakan org n9..sambit ramadhan..sama cam nk raya


kali nie mmg seronok sambut awal ramadhan sbb berpose kat kg..
jadi dptlah bersahur & berbuka hr pertama kat kg..
kebetulan kat melaka kalau awal ramadhan mmg cuti...
kali nie berpuasa kat kg mmg best...sbb ramai..semua adik beradik ader..ader sepupu sepapat..
mmg meriah
hari selalsa balik jer keje.terus balik kg
sampai kg..ayah baru nk masak lemang...
tu yg rasa semriah tu,..cam rasa nk raya lak....
sepupu tgh jadi jaga...tengah bakar lemang


kemriah bersama adik beradik

nie lah lemang hasil air tangan ayah...yg mmg sedap sgt2.

nie pulak rendang cili padi pelanduk ngasn sayur maman....mmg sedap jugak


21 comments:

mamazana said...

Salam...

wah, meriahnya kak..... siap ada lemang tu. Ni yg yg buat zana kecur... slurppp... heheheeh

Selamat Berpuasa ye ummi farish....

zack_blossom said...

sedapnye!!terase nk berbuka lemang arini...tpi mane nk cari...=p

Ena said...

owh.. mcm tu yeh!.. dulu ena duk melaka 3 tahun tak pernah tahu pasal tu pulak.. hoho..

ayah,ummi, farish said...

mamazana:jgn kecur dulu..kang batal pose lak..heheheh..selamat berpose jugak

ayah,ummi, farish said...

zack:selalunyer skrg nie kat pasar ramadhan ader org jual lemang...dah senang nk cari skrg

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

hehe km pun ada buat lemang 2 mggu sebelum raya :) sedapnya lemang.....

ayah,ummi, farish said...

ena:selalunyer org n9 yg buat camnie nk sambut ramadhan

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah kak...macam tu ek...meriah giler, nanti malam 7 likur lagi meriah kot

Fieza79 said...

ohh mmg mcm tu ehh stiap kali sambot pose wt lemang..mmg meriah la cenggitu cm nk sambut raya lak...

Kamsiah said...

betul la,mcm nak raya bila ada lemang

ayah,ummi, farish said...

hawa: tu ler..kat kg2 still ader lagik benda2 camtu...tu yg seronok tu

ayah,ummi, farish said...

fieza:mmg camtu...ayah lak rajin melayan anak2 nk makan..tu yg dia suker buat tu

ayah,ummi, farish said...

kamsiah:kan..lemang nie cam dah tradisi utk raya mesti ader lemang

mazz said...

sodapnya lomang tuuuuu...
rendang + maman pulak tuh...aduhaiii
terlior tengok nih...

Intan Inn said...

wahh...memang sedaplah tgk lemang tue mcm lemak jer kan..best lg cicah kuah rendang..perghhh..mmg terangkat..hehehhee

mahira oya said...

mcm raya la...adik fevrite lemang..makan camtu jer jadi la..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Terliur lak tengok lemang ni ha... nak tunggu raya lambat lagi... apa kata pos sket ke sini... hehe

Bestnya dapat berbuka kat kampung...

firahadifa said...

wahhh .. lemang.. sedap2

AZLYA AZLIYATIE.......... said...

sedap nampaknya lemang tue.......

lAl said...

Ya Allah... Sedapnya.... MEnggelegak Perut...

~La La~ said...

kak org negeri mmg cmtu kan kak...
belah hubby sy org kuala pilah...
leh sembelih kambing la nk menyambut pose...
tp mmg best..sy adik beradik tak ramai, tp bila masuk family pian,
perghh kemain meriah...sonokkkkk!!!

Related Posts with Thumbnails