JOM RAMAI2 FOLLOW....

Ads

Cerita keluarga kami....

My photo
kami sebuah keluarga yg bahagia sangat terutama dengan kehadiran Buah Hati kami yg kami tunggu selama ini.. Harapan Ayah & Ummi..moga Farish jadi anak yg berguna & berjaya di masa hadapan..& menjadi Anak yg Soleh..Insya Allah.

Friday, August 6, 2010

Muffin Jagung

semalam balik keje cam teringin jer nk buat muffin nie
nie 1st time buat...
kebetulan baru beli buku resepi chef hanieliza..tu yg nk try tu...
mmg senang sgt2 & ringkas jer nk buat muffin nie..
bahan2 dia pun senang jer

nie resepi dia....buat ler...menang senang & sedap

Bahan A:
2 cawan tepung gandum
1 sudu teh bikabornat
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh garam

Bahan B
1 cawan gula pasir
1 cawan minyak masak
1 biji telur
1 cawan jagung (yg dalam tin jer)

1. gaul semua bahan A
2. kemudian campurkan pulak bahan b
3.kacaukan semua
4. masukkan dalam cup
5. kukus dalam 20-25 minit.

12 comments:

A D I A said...

wahhh gigih buat muffin. sukatan gula tu ok tak? takde manis sgt ke? sbb pernah try buat muffin dulu termanis.

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe suka cup cake cokelat..hehe

mazz said...

sedapnya muffin..rajin maya..
kak long rajin kumpul resepi tapi
tak tau bila nak buat,dok sibuk je
dgn baby sara :)

Fieza79 said...

rajin la maya...tingin nk try menda2 gitu tp nk stat wt tu jd malass..huhuu

nmpk menjadi tu cm dh biayase wt je...

mahira oya said...

suke muffin...nak2..

ayah,ummi, farish said...

adia: x manis sgt...cam biasa2 jer rasa dia...muffin kalau manis2 nie x sedap

ayah,ummi, farish said...

tu ler...semalam ingat nk buat muffin cokelat.....tp sajer2 tukar selera

ayah,ummi, farish said...

kak long..maya pun sama..beli buku rajin..kali nie br nk try buat..sbb dah x study lagik..masa dah byk terluang

ayah,ummi, farish said...

fieza: nie baru 1st time buat...takut2 jugak, takut x jadi..seb baik husband kata sedap..hehhehe

ayah,ummi, farish said...

mahiya:meh2 dtg sini..nnt maya bg makan byk2

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pernah buat kak...1st time buat cupcake awe naik sangat sampai terkeluar dari bekas,
2nd time buat cupcake tak naik cantik..sampai skunk blom buat lagi...heheh

zurazari said...

hehehe... teringin nak cuber..
tp takut tak menjadi=)

Related Posts with Thumbnails