JOM RAMAI2 FOLLOW....

Ads

Cerita keluarga kami....

My photo
kami sebuah keluarga yg bahagia sangat terutama dengan kehadiran Buah Hati kami yg kami tunggu selama ini.. Harapan Ayah & Ummi..moga Farish jadi anak yg berguna & berjaya di masa hadapan..& menjadi Anak yg Soleh..Insya Allah.

Tuesday, May 18, 2010

minta tolong yer.....

hr nie ummi emergency leave...
ungat nk gi keje jugak hr nie
bangun2 dr tido, rasa badan farish still panas lagi badan dia
jd terus decide x gi kerja
kesian time2 demam camnie nk gi htr umah bbsitter
wpun dia x meragam, tp dia kalau demam jenis nk berkepit jer ngan ummi
semalam ms bbsitter call, kata dia demam balik
terus jer gi klinik, doktor kata kena g balik antibiotik
sbb mungkin hr tu antibiotik dia kurang
Farish...cepat sembuh yer
dah lah jumaat- ahad nie, ummi kena gi kurus kat PD 3 hari
risau nk tinggalkan dia, kalau still x sihat lagik...

Kawan2..sesapa yg baca blog maya nie
ader ker cara camner nk kurangkan demam anak..
& cara lain selain ubat bg kurangkan panas badan anak kita....
maya, kalau badan farish panas sgt...
lapkan ngan kain basah jer..
ader ker petua2 lain?????
sharing lah ngan maya yer...:)

11 comments:

Kauthar said...

Semasa atif masih dalam rawatan kemo intensif dulu dia memang selalu demam..

kalau ikut petua org tua2 guna daun bunga raya putih..ramaskan daun dalam air dan tapis..pastu lap kepala dan seluruh badan..Dr Pakar atif pun sarankan petua yang sama..

kalau ikut nurse pulak, kalau demam, lap seluruh badan dengan air suam2..especially kat tempat yang panas..cth di ketiak atau atas kepala..

itulah petua yg mampu saya kongsi dengan akak..semoga farish cepat sembuh k!

ayah,ummi, farish said...

kauthar..
tima kasih...akk tahu pasal daun bunga raya tu..tp kat sini susah nk cari daun tu...nnt akk try usaha jugak....

Kauthar said...

aa..btul kak..mmg susah sikit nak cari daun tu..saya pun ambik dr rumah jiran

LyNn HaMzAh said...

salam singgah...

orang tua2 cakap jaram dengan air asam jawa...kalau boleh biarlah ada termometer kat rumah supaya senang nak pantau suhu badan farish...

lynn doakan farish cepat sembuh yer...

sayangsayangibu said...

Kalau sya jaram dengan air assam jawa saja
Lg satu mandikan dia, biar dia lelama main air.
Harap farish cepat sembuh dan yang penting antibiotik kena habiskan makan.

mummy_ayu said...

salam kenal dear..ala sian farish demam...kalu ayu pun kasi dia mandi..biar suhu dia turun..plus betul bab ada termometr kat umah tu, senang nak pantau suhu badan dia...apa pun to farish, semoga cepat sembuh!!

Nur Hawa Mohd Zin said...

lumur kepala dengan air asam jawa kak, pastu kaki pakai stoking sebab sejuk..bagi sejuk naik kat kepala, minum air kelapa @ 100plus, lau tak elok jugak..cube tawar air kak..InsyaAllah...( awe ikut petua org kg)

ayah,ummi, farish said...

lynn...tima kasih lynn.....
betul tu..pasal asam jawa tu pernah dengar gak...termometer tu, mmg sentiasa ader...mmg sentiasa pantau..takut kan kalau budak kecik demam

ayah,ummi, farish said...

sayangibusayang....
tima kasih di atas nasihat....
tu ler..kalau badan dia panas sgt2, maya mmg mandikan dia..sbb doktor suruh..

ayah,ummi, farish said...

mummy ayu....
salam kenal dr maya...
tima kasih doakan utk farish...

ayah,ummi, farish said...

hawa..tu lah..org jaga farish tu pun kata..gi lah cr org yg pandai..gi tawarkan dia...manalh tahu dia terperanjat ker...

Related Posts with Thumbnails