JOM RAMAI2 FOLLOW....

Ads

Cerita keluarga kami....

My photo
kami sebuah keluarga yg bahagia sangat terutama dengan kehadiran Buah Hati kami yg kami tunggu selama ini.. Harapan Ayah & Ummi..moga Farish jadi anak yg berguna & berjaya di masa hadapan..& menjadi Anak yg Soleh..Insya Allah.

Monday, May 31, 2010

cuti yg menyeronokan & memenatkan

dah 3 hari meninggalkan alam blogging nie....
tersa rindu lak..
sbb kat kg, kalau Broadband pun x elok sgt..
jd tu yg x leh nk udpdate kat blog...
cuti 3 hari nie mmg seronok sgt2, sbb lepak2 ngan family kat kg...
khamis malam dah balik kg, hubby hantar jer, pastu xdia balik melaka balik sbb hr jumaat dia kena keje gak..tak cuti...jd ummi balik ngan farish jer
nie ummi nk tulis diari sepanjang 3 hari kat kg...gambar x der sgt, sbb x sempat nk ambik.

hari jumaat
pagi2 dah bangun..
ikut mak gi pasar..pastu planning ngan mak nak masak ikan keli masak lemak cili padi , tp stok ikan keli x der kat pasar sbb diorg kata banyak kenduri, jd ikan keli x der..
terus tukar plan lain, buat ikan bakar cencaru...sodap tu...heheheheh
cecah ngan kuah asam...sehinggan mejilat ibu jari kaki...hahahahahah...ptg dalam kol 5, kitorg semua kuar gi bahau sbb nk gi beli barang2 untuk hantaran angah nk kawin nanti...

sabtu..
pg2 mak dah balik kg, sbb nk menziarah sedara meninggal
tinggallah kitorg adik beradik yg akan menyusul kemudian
mmg sebelum cuti lagik kitorg dah planning nk gi memancing kat kg ayah
jd, dlm kol 12, kitorg semua balik kampung dengan hari yg gembira sbb nk gi memancing
sblm memancing, hilangkan dahaga dulu ngan censol & ABC...sedapnyer tgh2 panas pekena cendol & ABC..
my hubby dtg gak selepas balik dr keje....
tp ummi dpt bertahan 1 jam jer teman dorang memancing
sbb utama dia, farish kemain  lasak lagi, takut terjatuh lak dalam kolam ikan tu
sebab kedua...ummi mmg x minat memancing nie & sbb boring nk menunggu...heheheheh
malam sepas isyak br kitorg bergerak balik palong balik....seronok & enjoy ngan dorang semua...

ahad...
pagi2 mak dah kejut, ckp nak ajak kitorg gi KL...
terkejut gak...sbb mak kata minggu nie jer free nk gi menjemput..sbb lps nie every week ader hal...
jadi dalam kol 10.30 pg br kitorg gerak dr kg
seharian kitorg berjalan gi KL, subangm, Shah Alam & Klang sampai lah ke malam br balik kampung balik
kol 11.30 mlm br sampai..penat tu...sampai jer kg..kemas2 barang & mkn..
kitorg lak kena balik melaka malam tu jugak sbb esoknyer nk keje...

tapi, aper2 pun...mmg seronok cuti 3 hari nie...wlapun penat jugak.....

10 comments:

Marsha~ said...

perrgghhh.. aku yg baca aku yg penat.. serata alam farish berjalan eh???

Fieza79 said...

sonoknye perutian....terisi tiga2 ari...
penat tapi sonok...

sayangsayangibu said...

cuti sungguh nih..jalan makan..jalan makan..wajib ado... ;p

LyNn HaMzAh said...

kampung kat mana? leh kuar gie bahau plak...

ayah,ummi, farish said...

marsha...nyah....anak aku kena ikut mana aku gi..lps nie lagik lah kena berjalan..adik aku nk kawin nyah...

ayah,ummi, farish said...

fieza...tu ler.....seronok wpun penat

ayah,ummi, farish said...

sayangibu...makan x leh nk elak..perkara wajib tu..heheheheh

ayah,ummi, farish said...

lunn...kat palong...lynn tahu ker bahau tu???org n9 ker???

firahadifa said...

best dapat cuti extra . kalau selalu cam nie kan besttt

izz said...

salam.. thanks sbb singgah blog kami :).. kg sebelah ayah ai kt bkt rokan.. dekat la kg kita... sonok farish balik jumpe uwan...

Related Posts with Thumbnails